Wednesday, April 15, 2009

stress + tension = baran tetiba

alop my prenz yg sudi baca my blog....ari ni x do apo yg besh pn kecuali bondo yg monyakitkn ati dan momoningkn kopalo...bukan apo...ari ni semuo org nk bad mood2 ni..apo lg den lotaklah status den kek ym tu 'im in da bad mood situation.' heheheh..bukan apo sajo jo..tapi x bokosan gaklah sbb eh ado gak org kaco den...uuuu..apo nk buek..den pn layan jo...k lah den mocorito apo yg bolaku kek ar ni...

firtsly ari ni, bukan apo den nk g kelas tp ujan... apo lagi den pn bw lah payung...yg polik eh...den pakai payung tapi leh basah lak baju den...uuu...tempias2..kalo x nmpk x po gak...tp masalah eh bj tu mmg akan moninggalkan kesan kono air dan apo sajo kotoran..aduhai monyampah den tgk baju tu...bukan apo kobotulan ari ni konon eh nk tangkap gamba tp x jd...heheheh..itu kono tnyo fana..den lupo nk tanyo..just dio kato postponed yo...

secondly, ari ni pasal bad mood nyo ceto....yolah den agak paham lah yg maso makin suntuk nk buek gp...tp jgnlah sobab bondo kocik semuo nmpk cam bosa...yolah..dulu akak senior ponah kato gp ni leh buek org yg kito rapat n kamceng jd gaduh...mmg botul dan den x nafikan..kdg2 den pn toraso ati ngan membo2 den tapi x dolah bw sampai gaduh..bagi den gaduh tu bukan jalan ponyolosaian...lagi 1 gaduh ni buleh buek hubungan kito ngan kawan kito tu makin rotak...itu lah masalah eh...kkdg manusio ni hanyo nk bogurau yo...tapi di sobab kn kito tongah stress bondo tu leh jadi macam monyakit hati...tulah.. x leh nak salah kan membo kito sbb eh dio pn bukan tau kito tongah sakit ati... bg den kalo mcm tu..buek bodoh jolah bukan apo..kkdg dio bukan tau pn apo masalh kito..yang dio tau kojo2 kito mosti siap..dan lagi satu kalo kito ado masalah kite ceto baik2 ngan dio..jgn simpan...mano tau kawan kito ni ado jalan ponyolosaian..kalo x do pn mungkin dia hanyo buleh dongar..kkdg kalo korang nk tau dongan moluahkan porasaan marah, sodih, bonci..kito dh buleh rilek kn minda kito...yolah bondo2 yg bomain ngan porasaan ni bokaitan ngan physchology...apo lagi kalo korang x do doktor yg nk pantau..korang leh cr membo korang..itu lah guno kwn..bukan nyo kwn tu digunakan hanyo utk suko2 tp kwn ni kito kono ibarat kn dia tu sobahagian macam diri kito...tapi jgn silap pilih kwn lah..nnt ado yg morano... dn ni ado satu lagi den botul2 x suko...den toingat kek 1 alkisah yg ponah bolaku kek den time sokolah dulu...ado lah time den tongah bokawan ngan membo den ni...kito org kamceng bagai nk rak..x leh bopisah langsung macam bolangkas..tibo2 dio couple ngan sorang mamat ni..den x kisah kalo nk couple..tp yg monyakitkn ati...adolah 1 ari tu kitorg gaduh sobab bondo kocik yo...buleh lak pak wo dio masuk campur n pak wo dio leh hasut lak dio..pak wo dio kato x guno nk kwn ngan org mcm tu n mcm2 lg lah pak wo dio ckp..mmg sungguh buek den tobakar dan monyakitkan ati yg mmg tongah sakit ni...last2 den pn putus kwn ngan dio di sobabkan dio ni mmg syg gilo ngan pak wo dio...den ni polik...dio konal den dulu lopeh tu baru dio konal pak wo dio..tp dio leh pocayo ckp pak wo dio..sakit eh ati....tapi apo nk buek..kalo dh cinto..buayo lalu kek sobolah pn leh anggap cam btg kayu yg lalu..tu yg monyobabkan ramai yg kono baham..yolah buayo darat...tapi yg x sodar2 lagi...

thirdly, kalo korang anggap pak wo tu jiwo korang jantung korang yg bodonyut (berdenyut)..tp kalo korang ado masalah ngan kwn korang x yah lah ceto bondo2 yg buruk kek dio....bukan apo..kalo korang nyo pak wo ni baik n ado ideo yg bornas dio akan bagi nasihat yg baik2 tapi kalo pak wo korang ni porangai cam setan.. x yah lah g tau...nnt mcm2 dio hasut..lagi buruk lah koadaan kito ngan kawan kito tu...( nmpk eh den masih sakit ati ngan bokeh (bekas) kwn den tu)...lg 1 mcm tu gak lah kalo korang nk cetokn masalah korang tu...jgn slh pilih org kalo korang nk ceto...nnt nayo...tu posanan tu...

fourthly, ari ni den stress gilo ngan gp..den nk buek pombotulan tapi den x do ideo nk tulih ( tulis)...aduih mati den esok den nk bg miss tgk ni...tp walaubagaimano pn...besok den kono buek mpa..gilo ari sabtu dh kono antar tapi den baru buek task 2.. task yg lain den x usik lagi..gilo2..nayo2..nmpk eh..den busy gilo lah..pado somebody tu..kalo den x angkat tepon tu n x reply sosapo nyo ym tu..jgn tonghso(terasa) yo...maap lah..hehehe...

apo2 pn cukuplah takat ni yo..kalo ado ceto lagi den akn tulis...bukan apo utk pongajaran semuo org...aaa...den nk tulis sikit..pada org yg bonamo 'pa' tu kalo tobaco blog ni...den x marah pn...den dh maap kn eh kau...apo2 pn torimo kasih lah ajar den untok tidak tolalu pocayo kn org...dan lagi 1 den x kn jd porampas kalo bondo tu bukan hak den...torimo kasih...dn buek pongatahuan ko..den da x lg sokojam wktu sokolah dulu...jd jgn lah sebar kn yg bukan2...sbb den dh cukup bosabar ngan apo yg ko ceto sopanjng borapo tahun ni....terima kasih ar....

pado pombaco yg lain silo abaikan apo yg den tulis kek ateh( atas) ni kalo x do kaitan ngan korang..heheheh....jgn risau den ni baik org eh..(wah g tu)...jumpo lg kek next posting...

bubye..SAYONARA...

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....