Sunday, May 31, 2009

hobi baru

mmmm....cam ne nk ckp ye...sbnrnye..lyd nk post ceta yg lyd wat ni....ahhahah...tp kalo x sedap sorry lah...huuh..baru nk jinak2 tulis kat blog..sllnye tulis kat kertas je..kalo dulu2 tu tulis tuk majalah sk...tp pendek je...heheh..ni kalo korang pening nk baca pandailah korang paham story yg sengal ni...hehhehe


tajuk ceta ni adalah: Keikhlasn ku cinta mu

BAB 1 : PUTERI AINUL ZATIRAH “CINTA DAN KEKUASAAN”

Dari atas balkoni rumah banglow dua tingkat itu zati mendongak ke atas, ‘cantik sungguh bintang yang berkedipan malam ni. Besar sungguh ciptaan Allah.’ Bisik hati zati. Tiba-tiba terdengar suara Puan Seri Zaleha dr arah luar pintu bilik Zati. “Zati....boleh mama masuk ke dlm.” Zati berjalan ke arah pintu bilik nya dan membuka pintu untuk mama nye masuk ke dalam. “ ye ma...ade ape..” tanya zati kepada mama nye. Puan seri zaleha tidak terus menjawab soalan yang zati tanya tetapi terus ke birai katil zati.
Puan seri zaleha hanya hanya memerhati kan sekeliling bilik anak nye sebelum zati memaksa puan seri zaleha utk bercakap. “ ma!!! Ape yg ma menung kn lak ni...ma ade hal penting ke nk cakap ngan zati.” Puan seri zaleha yang terleka seketika tadi terus terkejut bila mendengar suara zati. Zati yang pelik melihat perangai mama nya ari ni hanya bersabar untuk mendengar ape yang akan mama nya akan sampai kn. “ ma!...” zati mengulang kn panggilannye pada mama nye. Puan seri zaleha hanya serba salah untuk menyampaikan berita yang di amanahkan oleh suami nye kepada beliau. “mmm..macam ni zati...mama ni serba salah nk cakap ngan zati. Tapi ma kena sampaikan juga. Zati ...ma dan pa dh wat keputusan. Minggu depan zati akan kami tunangan kan ngan anak kenalan kami.” Dengan tidak semena-mena zati terus terpana dn nyaris terjelepuk jatuh ke lantai tetapi nasib ada sofa panjang untuk kaki katil untuk menghalangnye dari jatuh kebawah. “ zati, ok ke sayang?” Tanya puan seri zaleha apabila melihat reaksi anak nya yang terkejut. “ma!.. apa ni ma...zati muda lagi ma. Zati tak mahu bertunang atau pn kahwin. Lagi pn zati x mahu perhubungan yang dirancang oleh keluarga ma.. ma zati tak setuju dengan keputusan ni..” luah zati pada mama nye. “zati...mama pun tak boleh nak buat apa2.. x pe lah nnt waktu bertunang. Zati belajar lah utk knl bakal suami zati tu. “ puan seri zaleha cuba memujuk zati yang masih tak boleh menerima keputusan tu. “ zati...papa tak kira. Zati boleh terima atau tidak. Lepas sahaja zati belajar zati akan terus di khawinkan dengan anak dato’ mansur.” Secara tetiba papa nye muncul dari balik pintu. “ pa! Zati x setuju...zati muda lagi. Zati perlu untuk belajar lagi.” Zati terus membangkang kata2 papa nye.



ok..it will be continue....kalo korang rasa x best..komen tau...kalo agak2 best komen gaklah..ok...huhuh

ok jumpe lg..bubye...

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....