Thursday, August 27, 2009

merdeka

haiiiii....

actually nak cakap ape yep...mmm....ok lah by da way...SELAMAT HARI MERDEKA....yahhoooo....dh 52 tahun kita merdeka...sgt lah best....tapi dlm kebestan korang tu..lyd harap sgt korang jagalah kerharmonian negara ni ok...

bukan ape lyd teringat ayah lyd pesan... "tentu sekali melayu tak hilang di dunia tapi....negara melayu akan hilang di dunia bila kita tak jaga..." bila di ingatkan balik ape yg ayah lyd ckp tu..mmg btl gak.. cuba korang fikir..kita adalah satu2 nya negara org kenal dgn berbagai bangsa dan pemimpin yang berwawasan tapi kita ada rakyat yang tak bertanggungjawab yang sentiasa memetingkan diri sendiri...yeessss!! kita blh pentingkan diri kita sendiri but jangan sampai maruah negara tergadai..jgn lah kita jadi sebuah negara yang mempunyai negara tapi bukan yang kita perintah...fikir2 kan n renung2 kan..btl ke tak..kalo korang rasa lyd salah..maafkan lyd tapi kalo korang rasa lyd btl..sama2 lah kita bgn n majukan negara...

haaaaaaa..korang ingat lagi tak yg lyd pernah cakap yg sebelum pose aritu lyd g dgr ceramah agama kan..kalo korang nak tau nama ustaz yg bagi cermah tu adalah ustaz Ravi Abdullah..kalo tak silap..kalo silap tolong btlkan ye..

welll..ape cara korang sambut merdeka utk kali ni...walaupun kita pose jgn jadikan 1 alasan bnyk lagi kita blh wat....cthnya imbas kembali zaman perjuangan org2 dahulu..mn tau diri kita lebih menghargai sebuah negara yang bernama MALAYSIA....

oklah takat ni jelah yang lyd leh tulis..jgn lupe pose ye kengkawan..

bubye..SAYONARA...

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....