Sunday, October 4, 2009

APA KESALAHAN NEGARAKU????

hai kwn2..salam kerinduan untuk korang semua...

ari ni posting lyd maybe berbaur ketidaksedapan bauan dn juga perasaan....

bukan ape...sebentar tadi lyd melihat berita jam 8 d tv3...nak tau alkisah dia pasal ape...pasal indonesia atau rakyatnye yg di gelar 'BENDERA MERAH' (kalo x silap) mengistyharkan berperang dengan MALAYSIA...

teramatlah sakitnye hati lyd ni bila mereka ckp mcm tu..kdg2 lyd terpikir..diaorg ni pernah ke x bersyukur dengan apa yg telah dianugerahkan ALLAH pd mereka..kalo dpikirkn kembali...banyak jugalah kan rakyat MALAYSIA membantu mereka..kalo lah rakyat MALAYSIA ni tidak berhati perut tentu-tentulah rakyat MALAYSIA tidak akan sesekali menolong rakyat2 INDONESIA..kalo di imbaskan kembali tragedi yg boleh mengingatkan kembali kepada rakyat INDONESIA yang 'anti MALAYSIA'... kami MALAYSIA dn seluruh dunia telah membantu anda dalam kejadian tsunami..malahan yg terbaru adalah gempa bumi di sana..selalunya kami menjadi negara pertama yg memberi bantu...

kami juga sebagai warga MALAYSIA.. tertanya-tanya..kenapakah harus diwujudkan 'GANYANG MALAYSIA DAN ANTI MALAYSIA'.. bukankah ini semua pada zaman dahulu kala...sekarang adalah zaman moden...jangan sampai kita-kita semua ni terpengaruh dengan orang yg pentingkan kuasa dan hanya memperalatkan budak-budak, remaja, orang tua dan orang-orang yang tidak berpelajaran tinggi.

kami bukanlah suka mengungkit apa yang kami berikan tapi kami juga ingin rakyat sana menghargai segala usaha yang telah kami kerahan kan dan berikan..

kami bukan nya negara yang suka mengadu domba dan membalas kembali...dari dulu lagi kami tak pernah ambil hati dengan apa yang rakyat INDONESIA yang 'anti MALAYSIA' kata dan lakukan pada negara kami...dari 'MENGHACKKAN'sistem komputer kami sehinggalah menuduh kami mencuri tarian kebudayaan INDONESIA. kalo d hitungkan sakit hati kami kemungkinan negara anda tidak akan mampu untuk membayar segala ganti rugi tapi kami rakyat MALAYSIA hanya ingin mendengar rakyat2 INDONESIA mengucapkan 'TERIMA KASIH'..tidak rugi apa pn rasanya..tapi kami tak pernah dengar pn...kesiannya kami...

mungkin lepas ini rakyat di sana jangan lah menyesal jika negara MALAYSIA sudah berkecil atau terasa hati dan tidak akan memberi bantu lagi..malahan rakyat kamu tidak dibenarkan mencari rezeki disini lagi..tapi sebelum semua terlambat TOLONGLAH jaga sedikit sensitiviti kami.

jagalah segala usaha 2 negara yang telah disemai sejak tahun 1950 an lagi..kita akan menjadi NUSANTARA yang kuat jika saling tolong menolong..

saya bukanlah mewakili mana-mana parti politik tetapi saya menyuarakan dengan padangan seorang remaja dan ingin kan sebuah kepastian...

wasalam....

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....