Wednesday, September 1, 2010

ape beza manusia dgn beruk???

oowww222..sgt sensetap kn...wahahah....disini bukan membezakan mahluk ciptaan Allah ok...tp kalo x ckp serba salah..kalo ckp kunk...org mrh kat makcik ni...tp mmg ade kaitannyer...kalo x caye moh kite tgk....
beruk x pandai pandu kereta tp manusia pandai...yg peliknyer kdg2 manusia ni bw keta mcm beruk baru dpt bunga...terhungga sana sini...

nota di mulut ku: kalo dh tau lmbt g keje tu...pandai2 lah kuar awal...x der lah bile korang nk memotong tu mcm baru belajar ambik lesen!!!..abis semua org ko nk langgar ape ceta..kalo keta ko tu keta menteri lain ar ceta..org bg laluan.dh lah x bg signal nk potong...org tua bw motor pn ko nk hon suruh dia ketepi..adekah ko ni buta kayu!!!(fikirlah sendiri sbb kdg2 kite pn mcm ni!!)


korang agak2 sape lagi bertamadun...manusia @ beruk?....dak tadika pn tau jwpn dia..opcozlah manusia...tp kalo kite perhatikan btl2...kdg2 hewan lg bertamadun dr manusia....
cthnyer: adeke diaorg perang2 sesama kaum binatang yg lain...ade plk beruk tu gaduh2 sampai ade kaumnyer yg mati..paling koman pn gaduh sampai tercedera....kalo manusia lak..berebut sana sini..perang sana sini...kalo semua manusia x mati kat negara yg dia nk bedil tu selagi tu lah x puas ati...

nota di mulut ku: beringat ar sikit...selagi org lain leh bersabar ngan korang...baik korang jaga2 ngan tingkah laku anda dn percakapan..sebelum org tu naik hangin ngan anda dn menyerang anda dgn tindakkn lg merbahaye...


haaa ni lg 1..sape yg bersekolah..beruk ke manusia???opcozlah manusia tp...knp binatang lg cerdik dr manusia...korang x caye?....
ini cth dia: knp bile beruk disuruh buat aksi di sarkas dia blh buat...kn ke hewan tu ade concentration...walaupn pyh di didik tp akhirnyer pandai gak wat aksi yg pelik2...manusia plk g sekolah..mcm x pegi...makbapak suruh g sekolah belajar rerajin..ni g sekolah main2...ade cikgu dlm kelas mcm x der..kalo x der cikgu lg haruk....

nota di mulut ku: kalo x pandai...jgn buat2 pandai..tnye lah org lain yg lebih pandai..x der lah org yg berkenaan sakit ati ngan ko...nama je belajar tinggi2 tp habuk x ra...
sape lagi penyayang..manusia @ beruk...opcoz lah manusia sbb dia ade akal fikiran yg dikurniakan Allah dgn sempurna..maka terciptalah cinta sesama manusai dn kasih sayang....tp!!!
kalo d tgk sekarang...hewan lg penyayang dr manusia...x nmpk lg lah..hewan tu membuang ank dia kat tepi jalan....tepi longkang ke..ape ke?...manusia plk...hurmm x yah d cerita..melambak-lambak....

nota d mulut ku: buat ape lah korang berkasih sayang kalo x tau makna sayang tu sendiri..kalo asyik sayang d bibir tp x der syg d ati...baik x pyh lah jd manusia..nehi ok!!!....

-jd pandai2 lah pikir...jgn pulak nnt kite jadi macam hewan...pikir dulu sblm bertindak...belas kasihan lah pada benda yg ptt....

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....