Friday, December 24, 2010

aku pd tahun 2010

tup tap tup tap...

chack...dh penghujung tahun dh kn...
mcm2 yang berlaku sepanjang tahun ni kn...

lama lyd x berblog ni...sadis btl kn...

spjg thn ni..lyd bermula dgn perjalanan idup yg sgt2 appy...

bermula dgn kisah perjalanan percintaan yg sgt2 bahgia..
9 thn perjalanan cinta yg ku lalui...
semakin hampir kepenghujungnya.,...
tapi sape sangka kn...
9 tahun x kan menjanjikan apa2...
mesti ada yg x taukan..
dlm ujung bln 11 lps..
lyd dh putus dgn .Mr.Buncit.
x perlah...mungkin kiteorg dr dulu di takdirkan menjadi kwn..
yerppp....kiteorg masih berjumpa tapi sebagai kwn je..

kisah seterusnya membuka lembaran baru dlm kamus idup lyd...
org yg jaga lyd dr kecik sampai besar..
berkongsi suka duka..
sakit demam..
sampai lah lawan gaduh...
yerppp...arwah nenek ku yg ku sayangi..
perginya dia...gelap serta merta dunia ku..
x tau mcm mn nk bgn dh..
untung timbul ada mak bapak yg paham..
sentiasa bg kata semangat...
mempunyai bekas kekasih yg positif...
terima kasih semua..

dn lembaran seterusnya bermula makin kelam dan kelam...
aku makin bnyk bergaduh dgn keluarga ku..
aku makin jauh dr keluarga ku...
episode duka terus melanda diriku..
aku mcm hilang arah tujuan dlm kehidupan..
aku pn makin bnyk bergaduh dgn bekas kekasih ku...
aku dh blurr!!!...

kemudian aku menyusun langkah utk memulakan idup yang baru..
aku cuba bangkit dr kejatuhan tapi semuanya indah diluaran..
rupanya kepalsuan membayangi semuanya..
hurmmm..nasib yg penuh berliku..
x seindah dunia dogengan..

rentak ku atur perlahan supaya kali ni aku x tersungkur utk masa hadapan..
alhamdulilah...
aku akhirnya dpt keje yg aku idamkan..
dr sini aku bangun balik..
belajar spt aku x tau apa2..
sesungguhnya aku tau apa yg berlaku cuma aku melihat kesabaran manusia utk mengenali aku plk..setelah sekian lama aku cuba mengikut arah telunjuk org..
kini aku kembali mesra dgn keluarga ku dn aku makin jauh dgn bekas kekasih..

sehingga lah aku tau selama 4 tahun ni...
dia telah mempunya wanita lain dlm kehidupan dia..
durjana sungguh!!..
tapi ketentuan itu adil...ada segala hikmah yg tersembunyi..
x per mungkin tahun ni dugaan aku agak berat...
mn tahu tahun depan pintu rezeki ku dibuka seluas-luasnya..

insyallah..akn ku akhiri tahun 2010 ni dgn semangat, tabah x mau nangis lagi..
cemerlang dlm kerjaya aku!!!...

korang apa plk...pernah fikir x idup ni xpernah menentu tp semangat dn pengalaman itu yg mengajar dan menyediakan kita utk masa2 akan dtg~~~~

love you all semoga kita berjumpa lagi utk blog yg akn dtg........

0 comments:

 

Blog Archive

hari istimewaku

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

kad raya

suara hatiku

klik-klik

Blogku lg

misscomot....

WAKTU LAWATAN